onsdag 9 december 2009

Färger

Vi ska hitta ett färgtema. Min blivande make såg helt chockad ut när jag sa att vi måste bestämma oss för några färger och visst kan det vara lite löjligt, men för att undvika röd slips, en tärna i gul klänning, en annan i blått, blommor i rosa och dukning i grönt så ska vi nog hålla oss till 2-3 färger. Vi har bestämt oss för att utgå från mannens slips. Eftersom han är väldigt kinkig får han välja slips först och så bestämmer vi temat sedan. Han har inte lyckats välja slips ännu, men det ser ut att bli en randig i marinblått och vitt. Så nu försöker jag få ihop en färgpalett som ska ta upp både det blå och det gröna i liljekonvaljerna. Lättare sagt än gjort faktiskt. Så här blev resultatet och jag tycker att det ser lite tokigt ut. Men det enda gröna kommer ju att vara just mina liljekonvaljer så det kanske är ok trots allt. Hade varit lättare om vi bara hade ljusblått.
Hade jag valt färg helt själv hade det nog blivit dessa, men rosa eller lavendel som jag själv gillar har den blivande maken inte mycket till övers för. Och om han själv fick välja skulle vi ha vinrött, men det tycker jag känns för vintrigt. Vill ni leka med era egna färger och sätta ihop en egen palett så kan jag rekommendera Colorlovers. Där kan man leka med färger hur länge som helst. Orkar man inte göra egna paletter och färger går det bra att sno någon annans. Här finns även ett forum där man kan få input på de färger man har satt ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar